21 Ekim 2012 Pazar

Fırında Helva

Fırında Helva


Fırında Tahin Helva Fırında Tahin Helva

Malzemeler;

300 gr. sade Tahin Helvası
1 tatlı kaşığı tereyağ
1/2 çay bardağı süt
10 damla limon
Ceviz

Fırında Tahin Helvası Yapılışı;

Balıktan sonra yenebilecek en güzel tatlıdır. Helvayı öncelikle fırına dayanıklı kaba alıyoruz. Benim tercihim borcamın kapağı.
Helvayı çatalla güzelce eziyoruz. Süt, tereyağ ve limon suyunu ekleyip kıvamını yumuşatıyoruz. Ufaladığımız cevizleri de ekliyoruz. Burada dikkat etmemiz gereken kabın üzerinde boşluk bırakılması. Bunun sebebide helva piştiğinde kabaracaktır. Kaptan taşmasını istemeyiz. Ancak kaba ne kadar ince yayarsanız mesela 1 cm. kalınlığında helvanız o kadar güzel olacaktır.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 5-6 dakika üzeri kızarana kadar pişirin. Helvanız servise hazır.
Afiyet bal şeker olsun...

5 yorum:

  1. annemler bizde helvayi yaptık afiyetle yiyoruz. çok güzel oldu. babamın selamı var.

    YanıtlaSil
  2. artık yeni bi tarif koysan diyom. ya da beni yazar yap tarif vereyim:):):)

    YanıtlaSil
  3. Bi de kelime denetlemeyi kaldır da yorumcukları bir zahmet kendin onaylayıver canımcım. Çok zor oluyor gerçekten kargacık burgacık yazıları okumaya çalışıp "hah şimdi çözdüm dediğin" anda şak diye yanlış çıkması veyeniden başlamak!

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,
    Bloğunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim.
    Sizi izlemeye aldım, bana da beklerim http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Bu arada kızımın adı da Elif :))
    Güzel paylaşımlarda görüşmek dileği ile,
    İzmir'den sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Çok teşekkürler.

      Aslına bakarsanız uzun zamandır bloguma bakamıyorum. İnternet siteme yoğunluk vermeye çalışıyorum ziyaret etmenizi tavsiye ederim. İlerleyen günlerde yeni tarifler ekleyeceğim. http://www.elifindamaktadi.com
      Kızınızı öpüyorum.

      İstanbul' dan sevgiler... :)

      Sil